“Crazy for you” nun Türkçesi

7 Ocak 2009 Çarşamba

Benim için mükemmelsin
cennetten verilmiş bir hediyesin
Tüm zamanların en iyi şarkısı bu
bir filmdeki gibi karsılaştık
sonsuza kadar sürecek gibi
ve bana ne yapıyorsan
çok iyi hissettiriyor
meleğim uyandım
ve düşlerimde yaşıyorum sonuna kadar
sana deli oluyorum

***

ritmi kalbimde hissediyor musun
tempo devam ediyor düm tek tek
tek bir dakika bile yok
hissediyorum kaçış yok
bebeğim bütün cevapları aldım
senin egzotik hareketlerinde
gelmiş geçmiş en iyi dansçısın
çok özel hissettiriyorsun
kimse senin gibi öpemez
bu senin sanatın gibi
çok iyi hissettiriyor
meleğim uyandım
ve düşlerimde yaşıyorum sonuna kadar
sana deli oluyorum

Türkiye’yi mayıs ayında Moskova’da yapılacak Eurovision Şarkı Yarışması’nda temsil edecek Hadise, şarkısı “Düm Tek Tek”i ilk kez yılbaşı gecesi seslendirdi ancak, her konuda olduğu gibi Şarkıcı Hadise ve şarkısı konusunda da ikiye bölündük ya bravo bize! Koca koca adamlar bile dansçıların Türk olmadığından tutun da şarkının sözlerine kadar her şeyi nasıl gündemlerine almış, bakın nasıl esip gürlemişler!

Önemli olan benim ülkemi kendi dili olan Türkçeyle temsil etmektir. Türkiye’deki sanatçılar Türkçe konuşma özürlümü ki Türkiye’yi İngilizceyle temsil ediyorlar. Dereceye girmese bile benim ülkem Türkiye’dir Türkçeyle temsil edilir başka dille temsil edilemez.

Bence şarkı da Hadise’de çok başarılı. Uluslararası bir yarışmada uluslararası dil kullanmak en akıllıca olanı. Hadise’ye ve şarkısına güveniyoruz...

Çevirisini okuyunca anlıyorsun ne derece berbat bir şarkı olduğunu. Sadece göze hitap edecek bir görsellik var o kadar!

Sesi ve dansıyla büyüleyici bir performans. Birinciliğin de en büyük favorisi.

Her şeyimizi yavaş yavaş kaybediyoruz öz benliğimiz giderek azalıyor. Türkiye’m dışında olan organizasyonlarda şarkılarımız bile Türkçe değil bence bu Avrupa’ya özenmekten daha çok onlara kendimizi beğendirmeye çalışıyoruz!

Evrensel yarışmalara evrensel müzik ve dille katılarak bir şeyler yapabiliriz. Amacımız sadece orda bulunmaksa o zaman halay çekelim ve türkü söyleyelim, biz Türk üz diye bağıralım. Cehalet her yerimizi sarmış.

Sözlerinin Türkçe olmadığı bir şarkı, Türkiye'de yaşamayan bir sanatçı ile Türkiye temsil ediliyor bizde bunu destekliyoruz Türklük bunun neresinde ben anlayamadım...

Eurovision şarkımız çok güzel bir parça. Söyleyen daha güzel tabii. Her şeyden önce İngilizcesi çok iyi. Çok net anlatıyor. Ama sadece hadise evet hadise var ama sonuç yok bence çok basit bir parça tam lise tarzı bize hiç yakışmadı nerde Sertap nerde Hadise?

Hadise’nin şansı geçen yıl çıkan arkadaşlara göre daha fazla ama arkasındaki oynayan kızlar çok yavaş sanki ritim onlardan önce gidiyor gibi. Şarkının ritmi çok güzel. Başarılı olacağına inanıyorum. Hadise dansçılara göre daha hareketli. Hadise’nin yanında sönük kalıyorlar.

Tam bize göre… Doğu- Batı sentezi. Benim korkum çok iyi yaptığımız yozlaştırma işini bu olaya da bulaştırmayız inşallah. Finale kadar yok şurası bize uymaz yok şurası fazla bilmem ne diyerek tüyü yolunmuş kuşa çevirmezsek çok iyi..

Etiketler:

0 yorum:

 
Sayac Kodu